Banansmoothies med havre och linfrö

banansmoothies_smoothies_banan_linfrön_havregryn
Nyttiga, mättande smoothies kan man aldrig få för mycket av. Här ett probiotika-recept med både havre och linfrö, samt yoghurt, banan och honung. Så vansinnigt gott och man står sig mätt länge. Perfekt som mellanmål eller kvällsmål före läggdags och dessutom bra för lilla magen! 😉

2 port
Det här behöver du : 
0,5 l yoghurt
3 bananer
2 msk havregryn
1 msk linfrön
ev. flytande honung

GÖR SÅHÄR : 
Mixa alla ingredienser i en blender eller med stavmixer. Häll upp i två glad, söta ev. med flytande honung.

smoothies_banan_linfrö_recept

  1. Anne skriver:

    Jag som också har problem-mage, dock inga problem med några tarmfickor utan IBS, blir dålig av för mycket fibrer. Så jag måste undvika grovt bröd, havregryn i större mängder som i gröt, riktigt fiberrika grönsaker mm… Har jag fått i mig för mycket fibrer får jag så ont i magen så jag inte kan stå upprätt. Fruktansvärt jobbigt. Helt ofarligt tydligen, men oerhört smärtsamt. Men denna smoothien ska jag nog våga prova om jag skippar linfröna och kanske bara har i en msk havregryn.
    Hoppas din mamma mår bättre.
    (Jag äter förresten probiotika i kapselform (Lactiplus) och upplever att magen mår bättre och blir lugnare av dom. Men jag har hört att det är högst individuellt om såna kapslar gör någon nytta eller inte).

  2. Låter som en bra frukost i morgon. Har du fler recept?

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..