Hemmagjord risifrutti

Brukar ni göra egen risifrutti? Eller kanske mannafrutti? Inga konstigheter alls och bra mycket nyttigare än dom man köper, dessutom kan du göra större mängd till ett riktigt lågt pris också. 😛

Koka risgryn eller mannagryn i vatten eller mjölk. Låt svalna. Rör ut med antingen yoghurt blandad med honung, eller lättvispad grädde. Servera med fruktmos eller bär. Perfekt till mellanmål, utflykter eller ett litet kvällsfika.

8 små port
Det här behöver du :
4 port kokta risgryn eller mannagryn (koka enligt förp.)
5-6 dl naturell yoghurt (alt. lättvispad grädde)
Honung efter tycke och smak

  1. Sanna skriver:

    Konstigt nog har jag aldrig tänkt på att man kan fixa iordning det själv. Bra för mig som inte äter laktos 🙂

    1. Nä, frysa skulle jag nog inte rekommendera, det blir bara grynig då!
      /Linda

  2. Maria skriver:

    Åh vad bra! Har inte hittat några glutenfria rirfrutti, så nu kan jag ju göra egna som alla i familjen kan äta. Toppen!

  3. Ida skriver:

    Oj! Smidigt & gott. Jag hör till dom som ALDRIG köper risifrutti pga av att det sägs innerhålla så mkt socker. Men till utflykter och dylikt är det ju oslagbart. Detta ska jag testa!

  4. Gott med egen risifrutti! Jag har inte testat själv än, men har tänkt göra det ett bra tag. Perfekt för utflykten ju!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..